Història

La nostra escola de futbol pertany a la subcomarca de la Ribera Alta de la província de València i està constituïda com la Mancomunitat de la Vall dels Alcalans, la qual està formada per les tres poblacions geogràficament més properes, que són: Montserrat, Montroi i Real.

L’escola va ser inscrita com a entitat esportiva l’any 1988 per alguns pares de jugadors, però al poc de temps, va passar a ser dirigida per la Mancomunitat de la Vall dels Alcalans, qui va cedir la gestió a una empresa privada. Després d’un període davall la gestió d’una empresa privada d’àmbit esportiu, l’any 2003, la Mancomunitat va decidir cedir la direcció de l’escola a un grup de dones, majoritàriament mares d’alguns jugadors que, després d’una reunió en què elles van advertir de la mala gestió de l’escola, no van dubtar a assumir la direcció de la mateixa, formant així una directiva exclusivament de dones que s’ha mantingut fins l’actualitat.

L’any 2010, es va produir un esdeveniment molt important per al desenvolupament de l’escola, i és que el fins al moment, Montserrat C.F., es va fusionar amb l’amateur de l’escola, formant un equip molt potent que només va tardar una temporada a pujar a la categoria de primera regional i que en l’actualitat continua gaudint d’aquesta.

Han sigut quasi 20 anys de direcció femenina on s’ha notat que l’escola ha anat evolucionant en tots els sentits. Al principi de la gestió, els entrenadors (majoritàriament eren pares de jugadors) no tenien cap titulació. A més, van començar el seu camí amb únicament 5 equips federats i amb 2 camps de futbol de terra en mal estat.

En l’actualitat, el club compta amb dos camps de futbol de gespa artificial, ubicats als poliesportius de Montserrat i Real. Tots els entrenadors tenen la titulació corresponent per a entrenar segons la categoria i el club compta amb 200 jugadors aproximadament, distribuïts en 12 equips: dos equips Amateur, un Cadet, un Infantil, dos Alevins, dos Benjamins, dos Prebenjamins i un Querubí.

La junta directiva, a través dels anys, ha sabut involucrar als Ajuntaments, a les associacions i empreses dels 3 pobles, a les famílies, al personal del club, als entrenadors i sobretot als jugadors en el creixement i desenvolupament de l’escola. Prova d’això és que els delegats de tots els equips són pares de jugadors i la majoria dels patrocinadors són empreses de familiars dels jugadors. A més, l’escola rep una subvenció per part de cada Ajuntament, la qual cosa redueix molt els costos de les quotes a les famílies. Producte d’esta il·lusió compartida ha sorgit el llaç tan especial que ens unix en una gran família.

A l’estiu del 2020, ens va deixar el verdader protagonita del nostre club durant molts anys, el nostre volgut i mai oblidat, Tico. Tico ha donat la seua vida per la Vall dels Alcalans sense esperar res a canvi, i només per això, mereix estar sempre en els cors de tots els aficionats de la nostra escola.

En honor a ell, el nostre camp de futbol del Poliesportiu de Real va passar a cridar-se Camp de Futbol Vicent Salmerón «Tico».